بی نامی خودا (اصفهانیه مثلاً)

میدونم واست سواله این یکی دیگه چی میگه ؟! البته قبلش باید بگم که اگه اینجا اومدی حتما یا اسم سایتو اشتباه زدی یا بابامی داری دنبال وبلاگم میگردی ببینی دارم چه غلطی می کنم ! بعدشم که فهمیدی دارم چیکار میکنم وقتی یه درسمو افتادم از توی پذیرایی داد میزنی میگی "بجای مُجیز مُجیز کردن و اراجیف وبلاگی تحویل دادن، بشین درستو بخون"

چرا جذر مد ؟! راستش زندگی همه ماها جزر و مده ... بالا پایین ... عین سینوس .. بالا پایین .. ولی خب میخواستم یه کم توی انتخاب اسم سایت ابتکار عمل به خرج بدم ! اگه مستقیم میذاشتم جزر و مد که باحال نبود ! (*: البته پی جزر و مد هم گشتم فقط یکی قبلا زودتر سُک سُک کرده بود!) مد مثل نمودار سینوسیه ... مثل زندگی ما ! جذرم زدم تنگش بهتر بشه ! اگه قانع نشدی دوباره * رو بخون :))

خیلی حالم گرفتس. چرا ؟! چون آدمای دور و ورم زیاد بهم گیر میدن. چرا ؟! چون من اونی نشدم که اونا میخوان. چرا !؟ خدایی اینکه دیگه "چرا" نداره :))

در واقع حال این پرنده هه رو دارم که همه زوم کردن روم اونی بشم که اونا میخوان..

ولی خب اینجا قصدم غر زدن نیس !

تراوشات ذهنیمو میخوام بگم:

 

مثلا داشتم فک میکردم اگه نظریه داروین درست باشه، یعنی پدرجد ما یه میمونی گوریلی چیزی باشه (حتی اگه هم درست نباشه بالاخره قبول دارین اونایی که نتونستن خودشونو با شرایط وفق بدن از بین رفتن) بله داشتم میگفتم اگه ما از نوادگان شامپانزه باشیم یعنی ما تونستیم خودمونو تکامل بدیم و اگه هم نسلمون هنوز پا برجاس یعنی تونستیم خودمونو با شرایط وفق بدیم

مثلا پشه ای که شبا 3 طبقه آپارتمانو طی میکنه و میاد توی اتاقم، انحنای گوش سمت چپمو نیش میزنه، ایشون از دایی ناسور (!) بیشتر حالیشه .. خوب تر تونسته خودشو حفظ کنه..

با همین تئوری بریم جلو مثلا امیرکبیری که بنده خدا رو زدن توی استخر فین کشتن ایشون از ناصرالدین شاه کمتر تونست خودشو وفق بده با شرایط !

اینجا یه نکته گنده ، مزاحم مغزتون میشه که هدف من از این جملات این سواله نیس ! ولی خب بهش اشاره میکنم : الان دارین میپرسید زنده موندن به چه قیمت ؟! موافقم و توش حرفی هم ندارم ... آدم نباید به هر قیمتی زنده باشه ...

ولی اینجا من دارم وفق پذیری با شرایط و تکاملو بررسی میکنم

یا مثلا نهضت مشروطه قیام میکنه و تهش رهبرشو اعدام میکنن، بعد نهضت ملی قیام میکنه و تهش رهبرشو تبعید میکنن، بعدشم نهضت انقلاب قیام میکنه و تهش رهبرشو رهبر کشور میکنن

تکاملو میبینید ؟!

آدما برای اینکه بتونن تکامل پیدا کنن خودشونو با شرایط وفق میدن ... هی از شرایط بازخورد میگیرنو هی سعی میکنن قوی تر وارد این شرایط بشن..

در واقع اگه از سیر میمون به خودتون توجه کنید متوجه میشین هر نسل به نسل دیگه داره تکامل پیدا میکنه و اون نسلی که نتونسته خودشو با شرایط وفق بده از بین رفته ...

شاید این از بین رفتنشون از سر ظلم دیگران بوده، شایدم خودشون داشتن به ملت ظلم میکردن ... هر چی بوده نتونستن خودشونو با شرایط وفق بدن و بالتبع تکامل پیدا نکردن !

حالا اینا رو میگم که به کجا برسم ؟!

به اینجا که بدونید ماها از نیاکانمون قوی تریم ... بیشتر حالیمونه ... بهتر میتونیم خودمونو با شرایط وفق بدیم...

و اینم بدونید بچه هامون از ما قوی تر میشن ... بیشتر حالیشونه ... بهتر میتونن خودشونو با شرایط وفق بدن ...

این نکته هم خالی از لطف نیست که بگم اون دسته از ماهایی که خیلی آرمان گراییم ... خیلی قانون داریم ... خیلی قیمت میذاریم روی رفتارا ... خیلی بابای منیماین دسته از ماها سریعتر از دایره تکامل کننده ها شوت میشن اونور !

ولی اون دسته از ماها که منعطفیم ...  نقاب میذاریم روی صورتمونو با هر شرایط میسازیم و تا تهش به بازیگریمون ادامه میدیم، تکامل پیدا میکنیم

این وسط نمیگم کی کارش درسته کی غلطه ... حتی نمیگم یه کم منعطف باشید یه کم آرمانگرا

فقط میگم هرچی منعطف باشید به اصل بقا نزدیک ترید

تشخیص اینکه کجا باید منعطف باشید کجا نه با خودتون